Tudnivalók a biztonságos otthoni gyakorlásról..

  • Gyakorlás előtt 1-2 órával ne egyél.
  • A helyiségben előtte, utána szellőztess ki és vedd lentebb (vagy kapcsold ki) a fűtést, hiszen mozogni fogsz.
  • Ha sérülésed vagy mozgásszervi betegséged van, akkor kérd ki az oktató véleményét a mit-hogyan kapcsán.
  • Mindig figyelj a tested jelzéseire, légy óvatosabb, mint általában, hiszen az oktató nem lát és nem tud korrigálni.
  • A gyakorlatokat előbb másold, tehát figyelj többet kifelé és később figyelj egyre többet befelé.
  • A gyakorlás járhat kellemetlen érzetekkel, erőfeszítésekkel, de ne járjon fájdalommal!
  • Ízületvédelem! Az ízületekben ne legyen fájdalom, míg az izmokban, inakban lehet kellemetlen, égő érzés.
  • Próbálj rendszerességet kialakítani a gyakorlásban, inkább többször kevesebbet, mint ritkábban egyszerre sokat. Minél gyakrabban, annál jobb, pl hetente többször.
  • Minél több energiát teszel bele gyakorlásodba, annál többet tudsz majd kivenni belőle az életben, testi és lelki szempontból is.

Bemelegítés

A bemelegítés – ízületi kimozgatás fontos, sose kezdj gyakorolni enélkül! Ha a lecke ki is hagyja.

Lehetővé teszi, hogy megérkezz a testedbe, megszabadít a feszültségtől és felmelegít, védi az ízületeket. Ez mind alapja annak, hogy a gyakorlatok majd megfelelő mód működjenek. Enélkül balesetveszélyes is, mivel nem lát az oktató, kérlek erre nagyon figyelj oda!

Amíg a föld nincs felszántva, hiába veted belé a magot!

Visits: 16