A 2023-as nagy nyári Tai Chi flow táborban elhangzott előadás, amely a test és tudat viszonyát, természetét és lehetőségeit tárgyalja a taichi gyakorlás fényében, de annál sokkal szélesebb, átfogóbb téren is.
Minden, amit a testtudatról mindig is szerettél volna tudni, de sosem merted megkérdezni!
1.rész Tartalom: Test és Tudat keleten és nyugaton, tudományban és vallásban. Hogyan konfrontálódik, hogyan gyógyul, mi az a pszichoszomatika, holisztika, miért van egyre több betegség, ha az orvoslás egyre modernebb? Érzett és észlelt fájdalom. Miért fáj a derekad? Mi az a betegségelőny? A szomatizáció hogyan működik, testi probléma a tudatban, tudati probléma a testben? Mi köze a vállaod helyzetének a szorongásodhoz és félelmeidhez. Miért nem hazudik rólad a tested?
2.rész Tartalom: 00 szomatizáció tudatból testbe rakom a problemat, és testből tudatba, igy csinalja a taichi, test es tudat hogyan hat egymasra, hogy hasznaljuk ezt 02 testtudat legujabb paradigmaja embodiment, nem 2 hanem 1, rezges, mezo szemleletmod, fizika 03 holisztikus – egesz szemlelet elveszett, test beteg vagy en? 05 tudat evolucionista vs vallasos megkozelites 07 test hatarainak kerdese, szvami rama jogi kiserletek: test van az elmeben, es nem forditva 10 tudat kiterjed elmeny, enen tuli 11 tudat a buddhizmusban 13 emodiment, embodied mind 14 kulso es belso es a hatar kerdese, te vagy az oka, te tudsz valtoztatni
3.rész miért gyógyír a taichi az időskori leépülésre? miért fontos a gyermekkori testi fejlesztés? miért mondja a nyelvfilozófia, hogy világunk és nyelvünk testbe van kódolva? miért nem értené a 8 karú marslakó az emberi beszédet? tudtad, hogy minden megértés a testben lenni élményhez köthető? és anélkül nem lehetséges semmilyen tanulás? miért vagy szerencsés ha tested van, mit jelent ez a fejlődés szempontjából a buddhista tanokban? miért rádió a test? mit közvetít? mi a test 2 téves félreértése? miért fáj? hogyan tanít? Tartalom: -időskori mozgásszervi, idegr-i és szellemi problémák -gyerekkori nevelés, testi tanulás szerepe később -nyelvfilozófia: világunk nyelvbe kódolt, -kognitív metaforák: világot teremtünk, nyelvünk testbe kódolt -test és fej alapú tanulás -babáknál mi van -embodiment paradigma, embodied mind már 1, nem 2 -buddhista 6 világ és az emberi lét előnye a testbe születés -metakommunikáció 93%ban testi
4.rész tartalom: – helyes test szemlélet: rádió, föld, edény, kapu – változtass mozgásodon és változik az életed – téves test szemlélet, elfojtott test, keresztény test, múlandó test – testi tapasztalatok meghatározzák későbbi mentális, emocionális, viselkedési mintáinkat – kérdések: fájdalom, gyógyszer, burnout, szenvedés tanít, komfortzóna szűkül, karma, az út 3 jele, vágyak, vonat a pokolba, szublimáció és civilizáció, szerzetesek és szex, szerelem és Eros, apácák és lovagok